Geoblog.pl    michalp44    Podróże    Ciao Italia    Starozytny Rzym

Starozytny Rzym

Włochy
Włochy, Roma

Dzien zaczynamy od sniadania, po ktorym kierujemy sie na Koloseum. Jest na tyle blisko naszego hostelu, ze nie musimy uzywac zadnych srodkow lokomocji poza wlasnymi stopami. Koloseum z zewnatrz nie prezentuje sie zbyt elegancko, bo niegdys bialy kamien, z ktorego jest zbudowane, jest obecnie czarny. Wewnatrz tez nie robi zbyt wielkiego wrazenia, jest wielkie - to fakt, jest wysokie - to fakt, ale chyba zbyt duzo sie po nim spodziewalem, zeby teraz mnie olsnilo.

Nastepnie udajemy sie na Palatyn, na tym wzgorzu znajduja sie mocno rozczlonkowane resztki najstarszych budynkow w Rzymie. Wstepujemy do malego muzeum obok Forum Romanum ogladajac wystawe ceramiki, wyrobow szklanych i zlotej bizuterii.

Kolejnym etapem jest wysepka na Tybrze, po przejsciu przez nia na druga strone miasta, wchodzimy na wzgorze robiac zdjecia panoramy miasta.

Dzisiejsze zwiedzanie konczymy przy Circus Maximus. Czym on jest? To cos jak stadion dziesieciolecia - dziura w ziemi. Roznice sa dwie: Circus jest podluzny nie okragly i istnieje, bo na jego miejscu nie wybudowano nic nowego. Zuza uwaza, ze galeria handlowa w tym miejscu byla by bardziej interesujaca.

Wracamy do hostelu kolo 20 na obiado-kolacje.

JAN
JAN - 2012-08-02 20:53
Na narodowym za dwa trzy lata Zuza na pewno będzie robić zakupy.

Mario
Mario - 2012-08-03 23:09
Jesli chcecie narzekac to najpierw powinniscie poczytac nieco historii...

Koloseum w srodku nie jest odbudowane z cegly, ale wlasnie tak budowane ze cegla miala zmiejszyc ciezar calej konstrukcji, przy okazji spaecjalnie do tego celu wymyslono beton... a Cirko Massimo to nie dziura w ziemi tylko miejsce gdzie niegdys byla Arena... proponuje wecie sobie do obejrzenia na pierwszym lepszym straganie przewodnik Rzym dawniej i dzis... a najlepiej kupcie i poczytajcie...

Pozdrawiam i zycze dalszego bardziej udanego zwiedzania

Adam
Adam - 2012-08-05 09:56
No nie wiem... Jak ja zobaczyłem Koloseum, to umarłem z zachwytu (to było w nocy, wiec dopiero teraz sie dowiedzialem, ze jest czarne).

michalp44
michalp44 - 2012-08-05 21:09
Mario:
Nie korzystano z betonu tylko z cementu naturalnego zeby byc scislym, betonu nie znano, bo cement portlandzki wynaleziono stosunkowo niedawno. Informacje o koloseum czerpie z przewodnika LP Europe on a shoestring. widnieje tam tylko informacja o trawertynie uzytym jako budulca, o cegle nie slyszalem, dzieki za info. wiem czym byl Circus Maximus, wiem jak wyglada dzisiaj. Czy nie zgodzisz sie ze mna ze obecnie to tylko dziura w ziemi?